Acele iş ve şeytan parmağı

02Şub09

Geçtiğimiz Cuma 17:00 ile Pazar 15:00 arasında Türkiye’de şu ana kadarki en yoğunlaştırılmış oyun üretimi uğraşı verildi. Onlarca katılımcı gruplar halinde sabahlara kadar oyun geliştirdi. Belirlenen tema şu cümle idi: “As long as we have each other, we will never run out of problems.” Ayrıca Türkiye’deki yarışmacılar oyunda şu üç sıfattan birini de kullanacaktı: “Affectionate”, “Patriotic”, “Missing”.

Global Game Jam etkinliğinin ODTÜ ATOM‘da düzenlenen Türkiye ayağında geliştirilen oyunlara şu sayfadan ulaşabilirsiniz: GGJ Ankara, Turkey

Türkiye organizasyonu için belirlenen jürinin oylaması sonucunda birinciliği “Lucid”, ikinciliği “No Bots Land”, üçüncülüğü “Lost Colors” oyunları aldı. Oyunların tam listesi alfabetik sırayla aşağıda yer alıyor. Sonuç olarak yarışmaya çağırılan 57 kişinin 48 tanesi belirtilen süre içinde geliştirdiği oyunu göndererek yarışmayı başarıyla tamamladı.

En güzeli ise katılan bütün oyunların GGJ’nin sitesinde paylaşıma açılması. Böylece yarışmada çıkan oyunlar tecrübeli ve hevesli bir oyuncu-geliştirici kesiminin yorum ve eleştirileri ile daha da geliştirilebilecek.

Bütün oyunlar hakkında bilgiler, ekran görüntüleri, bağlantı adresi, kaynak kodlar ve çalıştırılabilir halleri sitede mevcut. İlginç gelen oyunları indirip oynayarak, “Rate” ve “Comment” göndererek siz de bu çabaya katkıda bulunabilirsiniz.

İyi oyunlar…

Barış

***

Global Game Jam 2009 Türkiye etkinliğinde geliştirilen oyunlar:

Beebons

Komutan Jones, uzay gemisinin hasar alması ile beraber uzayda kaybolur ve adı BEEBONIA olan bir gezegene zorunlu iniş yapar. Bu gezegende yaşayan BEEBOON’lar bir deprem sonucu yeryüzüne çıkmışlardır. Komutan Jones, BEEBOON’ ların evlerine dönmesinde ve gezegen yüzeyindeki tehlikelerle mücadele etmelerine yardımcı olacaktır.

A tale of a missing person in space, such that he has arrived on a planet where he has to help some minions called Beeboons. Their planet had a massive earthquake and they have escaped from their home where they live underground. But there was danger on the surface of the planet and our hero helps them to go back to their home. Our hero takes great danger by aiding them and letting them stay with him.

(Autobots – Onur Önder, Kerem Açıkgöz)


Crowd Control

Senin adın Patrick. Küçük mahallenin biricik savunucusu bir Pitbull kırması. Kızgın kalabalık, mahallenin (senin küçücük dünyanın) huzurunu kaçırmak için ortaya çıktığında, onları etkisiz hale getirmek de sana düşüyor. Onlar kalabalıktan tehlikeliler, tek başlarına kaldıklarındaysa amaçlarını yitirecekler.

You control Patrick the pitbull mongrell to controll the crowd. bark to make ’em scared. bite and drag ’em to seperate members from the crowd. objective is to disperse crowd as fast as possible.

(Crowd Control – Volkan Küçükemre, Çağatay Güven, Yalçın Şentürk, Ozan Ekinci)


Gezgen

Oyunumuz vatansever karakterimizin dünyasınun çekim kuvvetine kapılan tehlikeli gök cisimlerinin yaklaşmasını ve gezegene çarpmasını engellemek üzerine kurulu fantastik bir oyundur. Gezgen adlı karakterimiz vatanı için tehdit oluşturan gök cisimlerini uzaklaştırmak amacıyla cisimlerin etrafında gezer ve doğru noktaları bulup bu noktalara uygun kuvvet uygulayarak kendi gezegeninin çekim alanının dışına atmak zorundadır. Ama bu o kadar kolay olmayacaktır. Çünkü, cisimlerin çekim kuvvetleri onların bir araya gelmesini sağlar ve bu birleşen cisimler daha da kuvvetli hale gelerek gezegenimize yaklaşır (Gezgen adlı) karakterimiz cisimleri birbirine yaklaştırmadan çekim alanının dışına atmak zorundadır. Çünkü cisimler gezegenimizle birlikte oldukları sürece problemlerimiz devam edecektir.

We first though its imposible to make a game within 48 hours. But after that we said why not. Then we joined to GGJ. I didnt sleept over 36 hours. But now I think its worth to that. I get good friends by it. I am happy and my new friends are happy. We love you and I think we all winner. Thanks and we looking for next :D

(Mobil-G – Hasan Milli, S. Ferit Arslan, Yalçın Gözüküçük, Zekai Turan)


Heads Will Roll!

Gözlerini açtığında vücudunun kayıp olması yeterince kötüydü ama kafanın diğer ikisine yapışık olması, bu katlanılmazdı..
Oyunumuzda vücutlarını kaybetmiş ve birbirlerini sevmeyen üç karakterin birbirine eklenmiş kafalarını kontrol ediyoruz. Amacımız çok geç olmadan vücutlarımızı geri almak. Ama vücutlarımız çılgın bir bilimadamı tarafından kaçırılmış durumda ve yardakçısı tavukları bizi engellemek üzere yolluyor.
Oyunda “c” tuşu ile sola, “d” tuşu ile sağa gidebiliyoruz. “s” tuşu ile kafaların yerleri değişiyor, “w” tuşu ile aktif kafanın yerini kullanabiliyoruz.

A platform game in which the player controls 3 bodiless heads through a maze, facing dangerous poultry (occasionally on fire) and battling by their own means – one sneezes, one licks and one cries.

(Plastik Tavuk – Zeynep Cansu Peköz, Emre Akatürk, Selin Çıray, Ahmet Kamil Keleş, Ozan Emirhan Bayyurt)


Hooligan

Hooligan oyununda stada ulaşmaya çalışan bir sporseveri yönetmekteyiz. Karakterimiz stada doğru ilerledikçe ve kendi takımını destekleyen diğer tarfatarları topladıkça daha yüksek ses ile tezahürat etmekte. Oyunun amacı 100db sese ulaşacak taraftar grubunu toplamak. Ancak 100db’ i geçerseniz, Polis’ i kızdırıyor ve oyunu kaybediyorsunuz.

In this game, environment is basically a area around a stadium. And the player controls a hooligan who collects others around himself to create a louder and louder noise.

(Uyku – Emre Sağlık, Mehmet Sadık Akyol, Ali Murat Karaaslan, Çağın Torkut, Başar Uğur)


Itchy

Bir yaratığın derisinde dolaşan, onu kaşındıran ve hayatta kalmaya çalışan küçük bir böceğin başından geçenlerden oluşur.

My game is ITCHY! The adventures of a bug fleeing the very creature it is walking on. The idea emerged from the “problematic togetherness” in the extreme asymmetry of a parasite-host relationship. The purpose of this work is creating interesting and unique gameplay with a simple structure. So I mostly focused on the core components and parameters that define the gameplay. The maps are automatically generated from Voronoi diagrams because they resemble a reptile skin, and they give us an irregular cellular structure that allows complex strategy to emerge from a simple conflict.

(Parazit – Işık Barış Fidaner)


Likide

Oyun bir fizik mühendisinin başından geçmektedir. Kaybolmalarına anlam veremeyen oyuncumuz arkadaşlarını aramaya başlar. Arkadaşlarının da fizik mühendisi olması karakterimizi şüphelendirir. Ardından aramaya başlar. Kaybolan arkadaşlarını yavaş yavaş bulur fakat arkadaşları garip tavırlar sergilemektedir. Bu arkadaşları işi daha da tehlikeli hale getirmesinden sonra diğerlerinin canı için tehlikeli arkadaşlarını öldürür. Bu karakterimiz oyunda fizik mühendisi olduğu için, fizik kurallarından yararlanarak yoluna devam etmektedir.

An engineer’s nightmare starts by loosing his friends . He has to find a way to save his friends.

(Likide2D – Hüseyin Aksoy)


Lost Colors

Merkezdeki ana renk, belirlenen yol üzerinde yumuşak dönüşlerle (bézier curve) ilerlemeketedir. Bu renk yolun sonunda yeralan resimdeki eksik renktir. Bu yol boyunca diğer iki ana renk merkezdeki ana rengi, siyah beyazların saldırısından, korumakla yükümlüdür ve bu renkler 2 oyuncu tarafından yönetilmektedir. Aynı amaca hizmet etmeleriyle beraber, aralarındaki çekim kuvvetiyle, hareketleri kısıtı olan oyuncuların birbirleriyle rekabeti de zorlaşmaktadır.

“Lost Colors” is a game developed in Global Game Jam Turkey 2009 according to the predefined theme “As long as we have each other, we would never run out of problems” and keywords: “missing” The game is about three lost colors trying to find their home. The game is played by two players. Players must escort the center color to its target without getting it destroyed. Black spheres decrease the energy while white spheres increase the energy. Players should avoid interaction of the center color with black spheres.

(Lighthouse – Ahmet Ufuk Benli, Emir Akaydın, Mert Yavaşça, Alpan Aytekin)


Lucid

Lucid, side-scroll puzzle türüne farklı bir kontrol metodu kullanarak yaklaşıyor. Oyunda amaçladığımız yenilik, karakteri doğrudan değil dolaylı yoldan, ama oyuncunun aktif katılımıyla yönetmektir. Öreneğin ekosistemin parametrelerine müdahale edip, denizanasının kendi doğal davranış dinamiklerini kullanarak yönlendirmektir.

Lucid approaches to side-scrolling puzzle genre with a different control method. Our goal is not to control the main directly but using an indirect manner with the active contribution of the plyer. The player will interfere the parameters of the ecosystem and let the jellyfish move by its own natural dynamics. Our game consists of different species which share the same habitat. But their collective behavoir create some problems. The antagonist is a jellyfish which tries to reach to its herd. The planktons it encounters make it slower and prevents it to reach its destination.

(Jelly Jam – Ömer Canbek Öner, Kemal Tuğrul Yeşilbek, Mehmet Mutludoğan, Deniz Sümer, V. Uğur Güney)


Magna2

Birbiriyle sürekli etkileşimde olan iki bilyeyi bir araya getirme amaçlı puzzle oyunu. Mouse 1: Bilyeyi tutup taşımak. Mouse 2: Ters kuvvet uygulamak. Bilyelerin sürekli etkileşimde ve beraber ilerlemek zorunda olmaları, karşılarına çıkan engellerde yeri gelince ayrılmaları gerektirir. Ekranı ikiye bölen platformla bilyelerinden ayrı olduğu her birinin diğer tarafta eksikliği vurgulanmıştır.

A puzzle game using magnetic dynamics, with an end-goal of merging the round magnets seperated by a 2 sided world.

(Mr. Tea – Ege Görgülü, Eren Yağdıran, Cemil Uzun)


No Bots Land

Amaçları, yüksek güvenlikli bir laboratuarı korumak olan iki robot, beklenmedik bir saldırıda hasar görmüş ve kendilerini vahşi bir doğa ile laboratuarın kalıntıları arasında bulmuşlardır. Siz bu robotlardan sorumlusunuz. Bulmacaları çözüp, saldırılardan kurtulmak için iki robotu da, kimi zaman dönüşümlü, kimi zaman birarada kullanmak zorundasınız. Ancak dikkat edin, robotları birarada kullandığınızda problemler peşinizi bırakmayacaktır. (kimi tuzaklar aktive olacak.. vs)

The robots you are about to control were designed to protect a high security laboratory. Yet even they failed when the attacks came. The wild life around the laboratory had burned everything to the ground. Nothing remained intact, except two security robots. These can magnetically bind to each other at the cost of irritating creature hives. However they must work together to reach the safety of the shores since they have sustained critical damage from the attacks. The blue robot can still fly but it no longer has its weapon.

(Ikolo – Emre Can Sertöz, Ozan Yerli, Kaan Soral, Yurdakul Göksu Orhun, Cansu Akarsu, Abdulkadir Kavak)


Run Tarık Run

Tarık genç kızların sevgilisi bir varoş delikanlısıdır. Akşam manitasıyla buluşmak üzere evden ayrılır ancak annesi ona ‘içlik giydirmek’ gibi bir misyon üstlenmiştir. Tarık’ ın o gece manitasıyla mutlu sona ulaşması için o eve içliksiz gitmelidir ve ezeli bir kovalalamaca başlar.

[ Worked for Python for 7 hours and started to make this game ] A character which name is Tarik is trying to go his girlfriend’s house but his mother is behind him to force wearing a slim track suit under his pants because of the weather. Will he reach his girlfriend’s house or catched by his mother…

(Ayya – Murat Aydın, Utku Yavaşça)


Trouble for Teddybear

Eğlenceli grafikler, seslendirme ve oynanabilirlik üzerine kurulmuş 2D, arcade türünde bir bilgisayar oyunu. Oyunda, Psycho Jack ve kardeşi Idiot Elliot, Idiot Elliot’ın kaybolan oyuncak ayısını bulmak için çeşitli zorlukların üstesinden gelirler.

Psycho Jack (PJ) and his little brother Idiot Elliot (IE) are the troublemakers of the house. The stuff of the house, getting fed up with the brothers, begin attacking them whenever they see the brothers together.
One day, little IE’s teddybear disappears, and thus, their adventure begins. Trouble for Teddybear (T4Tb) is a 2D arcade game based on entertaining graphics, funny sound effects and user friendly gameplay.

(Sigara Molası – Yiğit Meltem, Emre Altun, Bertan Gündoğdu, Burcu Akın, Denizhan Güçer, Hakan Candemir)


Reklamlar


One Response to “Acele iş ve şeytan parmağı”

  1. Ortam inanılmaz eğlenceli ve güzeldi. 48 saatin ardından uykusuz bir şekilde yapılan 5 dakikalık sunumun herkes için dezavantaj olduğunu düşünüyorum. Sunumu en iyi yapan ekip juriyi etkileyerek güzel bir başarı elde etti. Bütün oyun fikirleri özgündü, kodlama ve kullanılan teknolojiler değerlendirmeye yansımadı diye düşünüyorum çünkü “Game Maker” ile yapılan bir oyunun bu kadar başarılı değerlendirilebilceğini tahmin etmiyordum. Toplam 11 ekip vardı oyunu Mobil ortamda ve Türkçe yapan tek ekip bizdik, acele iş mevzusuna gelince evet gerçekten şeytan karıştı çünkü 4 saatlik bir uğraş sonucu çözemediğimiz matematiksel problemlerden dolayı oyunumuzun oynanış tarzını değiştirmek zorunda kaldık.


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: