Ludum Dare 48 saat

13May09

Işık Barış Fidaner

Ludum Dare çevrimiçi bir oyun geliştirme yarışması. Kural basit: Tema belirlendikten sonra 48 saat içinde ses-grafik dahil her türlü materyali tek başınıza ürettiğiniz bir oyun geliştirmeniz gerekiyor.

Birkaç hafta önce hızlandırılmış bir oyun yapma yarışması düzenlendi: Ludum Dare (LD48). Oyun ve cesaret. Kural basit: Tema belirlendikten sonra 48 saat içinde ses-grafik dahil her türlü materyali tek başınıza ürettiğiniz bir oyun geliştirmeniz gerekiyor. Global Game Jam’i (GGJ) hatırlıyorsanız, bu da aynı türden bir yarışma, ama ciddi farklar var. Bir kere yarışmanın mekanı, web ve IRC. Yılda üç kere düzenlenen yarışmanın bloguna 48 saat boyunca sürekli yazılar, resimler ve oyun prototipleri gönderiliyor. GGJ’de anafikir insanların çabucak takım olup yüzyüze iletişim kurabilmesi, çalışabilmesiydi; fakat bu çaba aynı zamanda takımları kendi içine kapatıyordu. LD48’de ise yarışma bağlamındaki bütün paylaşım kanallarınız ekran ve klavyeden geçiyor. Herkesin durumu aynı olunca veri akışı hiç durmuyor, ilgi hiç azalmıyor ve kaydadeğer paylaşımlar hiçbir zaman yorumsuz kalmıyor. Dünyanın öbür ucundaki kişilerle, aynı odada bulunsanız mümkün olmayacak türden bir iletişim kuruyorsunuz. Bu arada yarışmanın her katılımcısı aynı zamanda jüri üyesi. Oylar verilirken gizlilik, eşzamanlılık, rastgele dizilim gibi önlemler dinamik web sitesi içinde halledilmiş.

LD’de zaman içinde yerleşmiş güzel gelenekler var:

Yemek ve çalışma ortamı: Oyun geliştiriciler çalıştıkları bilgisayarın, yedikleri yemeklerin fotoğraflarını gönderiyor. Bunun için “yemek puanı” veriliyor.

Postmortemler: Yarışma bittikten sonra birçok katılımcı postmortem denilen değerlendirme yazıları yazıyor. Böylece hem kendisi için nasıl bir deneyim olduğunu anlatıyor, hem de oyun yapımına dair hem teknik hem teknik olmayan konularda somut dersler çıkarıyor.

Hızlı çekim geliştirme kayıtları: Katılımcılar 48 saat boyunca bilgisayar ekranlarında olup bitenlerden hızlandırılmış bir vidyo oluşturup paylaşıyor. Bu görüntüler de geliştiricilerin zamanlarını ve ekranlarını nasıl kullandıkları hakkında fikir veriyor. Bunun için de “timelapse” puanı var.

Ödüller ve ajitatif afişler: Katılımcılar birbirlerine kendi isimlendirdikleri ve resimlendirdikleri ödüller (trophy) verebiliyorlar. Ayrıca stili hiç değişmeyen ama yazı ve resmi değişen “motivational posterler” var. Böyle birkaç standartlaşmış protokolü izleyen katılımcılar, LD’nin atmosferinde ürettikleri esprileri, içinde anlam taşıdığı bu bağlama biçimsel olarak da mıhlamış oluyor.

Özellikle oyun geliştirmeye ufaktan başlamış olanlarınız varsa LD48 ve benzeri etkinlikleri takip etmenizi ve haftasonlarınızı bu şekilde değerlendirmenizi şiddetle öneririm. Eğer ciddiye alıyorsanız, öncesindeki hazırlıklar ve sonrasındaki oylama ve değerlendirmelerle göründüğünden uzun ve kapsamlı bir faaliyet oluyor. Benim ilk haftasonum oyunu yapmakla, sonraki haftasonu da postmortem yazmakla geçti. Haftaiçi de vakit buldukça yüzlerce oyundan bir kısmını oynayıp oy verdim.

Ludum Dare’nin sitesi

LD14’e gönderdiğim oyun “Son Çözüm”

Reklamlar


One Response to “Ludum Dare 48 saat”


  1. 1 LD15′in mağaralarında ateşi bulmak | YERSİZ ŞEYLER

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: