Disney XD Avrupa’nın Çocuklar ve Dijital Kültür Araştırması Sonuçları Açıklandı:XD Kuşağı Geliyor!

11Oca10

Geniş çaplı araştırmaya göre 8-14 yaş grubundaki Avrupalı çocukların yüzde 95’i, bilgisayar ve interneti yaşamlarının ‘vazgeçilmez bir parçası’ olarak görüyor.

Disney XD Avrupa, Ortadoğu ve Asya Bölgesinden Sorumlu Araştırma Direktörü Victoria Hardy, Avrupa’da 6 ülkede 8-14 yaş arasındaki 3 bini aşkın çocuk üzerinde yapılan araştırma sonucu, çocukların yüzde 95’inin internet ile bilgisayarların kendileri için önemli olduğunu düşündüğünü, hemen hemen yarısının bu temel araçların olmadığı bir dünyayı hayal bile edemediklerini bildirdi. Hardy, 1995-2001 arasında dünyaya gelen çocukların, diğer tüm kuşaklardan daha fazla teknolojik gelişmeye tanık olduklarını ve ”dijital eğlencenin, cep telefonlarının ya da sosyal medya kanallarının olmadığı” bir yaşamı hiç tanımadıklarını ifade etti. Araştırmanın İngiltere, Almanya, Fransa, İspanya, İtalya ve Polonya’da gerçekleştirildiğini bildiren Hardy, projenin Avrupa’da çocukların düşünce ve davranışları konusunda yapılmış en büyük çalışma olduğunu vurguladı. Hardy, ”Çalışmada, 8-14 yaş arası, dijital açıdan bilinçli çocukların yepyeni bir kuşağı tanımlandı. İnternetsiz bir dünyayı hiç bilmeyen ve öte yandan hem kendi gelecekleri hem de gezegenin geleceği konusunda güçlü bir bilinç sahibi olan bu çocuklara ‘XD kuşağı’, yani ‘X kuşağının dijital çocukları’ diyoruz” diye konuştu. Bu kuşağı önceki kuşaklardan ayıran en büyük özelliğin, ”bilgi ve eğlenceye daha fazla erişmek için olanak tanıyan” davranışları olduğunu dile getiren Hardy, şöyle devam etti: ”Araştırmaya katılan çocukların güçlü aile değerleri var. Hayata karşı yaklaşımlarında hem en ileri teknolojiyi, hem de geleneksel aile değerlerini benimsiyorlar. Anne babalarının görünürdeki ‘şöhret’ merakına rağmen, ayağı yere basan işler hedeflemektedirler. Çocukların içinde yetiştikleri, ünlülerin etkisindeki ortama rağmen güçlü aile değerleri var ve ‘ün’ peşinde koşmak yerine geleneksel mesleklere özeniyorlar. Geleceğin önde gelen beş mesleği veteriner, hekimlik, öğretmenlik, futbolculuk, doktorluk ve polislik. Şarkıcı ve şöhret olmak yerine veteriner ve öğretmen olmak istiyorlar. Bu hem şaşırtıcı, hem de cesaret verici.”

Önceki kuşaklara oranla, bu yaştaki çocukların sosyal ve ekonomik bilinçlerinin daha fazla olduğunu bildiren Hardy, ”Tavır ve davranışlarıyla önümüzdeki on yılın gündemini belirlemektedirler. Dijital açıdan zengin bir ortamda büyüdükleri için, dijital olguyu doğal kabul ediyorlar. Teknoloji karşısında çok rahatlar. Yüzde 95’i internet ile bilgisayarların kendileri için önemli olduğunu düşünürken, hemen hemen yarısı bu temel araçların olmadığı bir dünyayı hayal bile edemiyorlar” dedi. Disney XD Avrupa, Ortadoğu ve Asya Bölgesinden Sorumlu Araştırma Direktörü Hardy, XD kuşağının 3’te birinden fazlasının ”yeni şeyleri anne babalarından daha hızlı öğrendiklerini” ve yüzde 26’sının ”ebeveynlerinden daha yaratıcı olduklarını” düşündüklerini bildirdi. Araştırmaya katılan 8-10 yaş arası çocukların yüzde 18’i, 11-12 yaşındakilerin yüzde 35’i ve 13-14 yaşındakilerin yüzde 44’ünün ”elektronik aletleri anne babalarından daha fazla kullandıklarını” belirlediklerini dile getiren Hardy, şunları söyledi: ”8-14 yaşından itibaren sosyal medyayı gitgide yaşam tarzlarının bir parçası olarak kullanmaktadırlar. 8-10 yaşındakilerin yalnızca yüzde 26’sı çevrim içi arkadaşlarıyla chat yaparken, 13-14 yaşındakilerde bu oran yüzde 76’dır. Ancak çevrim içi yeni arkadaşlar edinmek yerine, var olan arkadaşlarıyla konuşmaya daha heveslidirler. Yüzde 53’ü internetin, okul dışında da arkadaşlarıyla görüşmelerine yardımcı olarak yaşamlarını geliştirdiğini düşünmektedir. Yüzde 44’ü internetin arkadaşlarıyla ilişkiyi sürdürmelerini kolaylaştırdığını, yüzde 24’ü internetin yeni arkadaşlar edinmelerine yardımcı olduğunu söylemektedir. İnternetin en yaygın kullanımları konusunda, ev ödevi yüzde 59 oranla yüzde 74 olan oyunların hemen arkasından geliyor.”  Çocukların kendilerinden önceki kuşağın ”kredi ve borç kültüründen” kaynaklanan ekonomik krizin farkında olduklarını kaydeden Hardy, ”Erken dönemde sağlam finansal alışkanlıklar ediniyorlar. Yüzde 70’i harçlıklarını hemen harcamak yerine biriktiriyor. Yüzde 64’ü büyüdüklerinde bir başkasının yerine, kendileri için çalışmayı istiyorlar” diye konuştu. Hardy, ankette çocukların yüzde 97’sinin ”gezegene özen göstermenin” önemli olduğuna inandığını, yüzde 74’ünün daha şimdiden düzenli olarak ”geri dönüşüm” yaptığının göze çarptığını belirterek, ”Çocuklara ‘gelecekteki en büyük endişeniz nedir?’ diye sorulduğunda, ilk sırada ‘çevre’ ikinci sırada ise ‘savaş’ yer aldı. Çevre sorunlarının farkındalar ve buna karşı sorumlu davranıyorlar. Birçoğu geri dönüşüm yapıyor, enerji ve suyu tasarruflu kullanıyor. Hem endişeleri var hem de diğer taraftan bunun için gerekli sorumluluğu üstlenebiliyorlar. Araştırmanın sonuçlarına baktığımızda, çok bilinçli bir nesil geleceği şekillendirecek” şeklinde konuştu.

Kaynak:http://www.ntvmsnbc.com/id/25042725/

Erişim tarihi:11.01.2010



No Responses Yet to “Disney XD Avrupa’nın Çocuklar ve Dijital Kültür Araştırması Sonuçları Açıklandı:XD Kuşağı Geliyor!”

  1. Yorum Yapın

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: