Toplumsal-teknik üretim olarak dijital oyun

18Şub10

(EASST 2010 konferansı, dijital oyunlar başlığı altında makale çağrısıdır)

Dijital Oyun endüstrisi gelişmiş batı ekonomilerindeki en hızlı büyüyen, yenilikçi ve küreselleşmiş endüstrilerden olmuştur ve Dijital Oyunlar çağdaş toplumlarda temel bir kültürel yapıt ve boş zaman etkinliğine dönüşmüştür. 1970’lerde ABD askeri endüstriyel ve akademik yapısından çıkarak gelişen Dijital Oyun tasarım ve kültür çalışmaları, bir dizi toplumsal-teknik faaliyeti ve kural sistemleri üzerinde görüşmeler yapan bir dizi insan olan ve olmayan aktörü inceler. Bu ilişkilerin karmaşıklığı Bilim ve Teknoloji Çalışmaları (STS) yaklaşımları ile araştırılabilecek bir dizi soruyu ortaya çıkarır. Ancak, bugüne dek yürütülen oyun çalışmaları, birkaç istisna dışında STS yaklaşımlarından faydalanamamış, STS topluluğu da genelde bu çalışma alanını yok saymıştır.

Bu başlık oyun çalışmaları topluluğu ile STS topluluğu arasındaki ilişkiyi geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu çabaya yol gösterecek birçok araştırma sorusu bulunabilir: Dijital Oyunları bir toplumsal-teknik olgu olarak anlamak için hangi STS kuramları kullanılabilir? Pratik kavramı ve pratik temelli yaklaşım Dijital Oyunları araştırmak için kullanışlı mıdır? Yapıtlar tarafından kaydedilen ve dayatılan güç ile Dijital Oyunların teknik boyutları arasında bir ilişki var mıdır? Dijital Oyun teknolojilerine hangi kurallar kaydedilmiştir ve bu kurallar ne gibi toplumsal dünyalar tarif eder? Dijital Oyun çalışmaları STS bilim dalına genel olarak nasıl bir katkıda bulunabilir? STS yaklaşımı oyun çalışmalarına ne katabilir? Dijital Oyunlar için bir “sonra yöntemi” yaklaşımı öngörebilir miyiz?

Dijital Oyunların toplumsal-teknik boyutları ile uğraşan ve yukarıdaki soruların bir kısmını ele alan makaleler çağrılmaktadır. Katkılar aşağıdakileri içerebilir:

  • Maddi göstergebilimsel yapıtlar olarak Dijital Oyunlar
  • Toplumsal-teknik montajlar olarak Dijital Oyunlar
  • Dijital oyunların düzensizliği
  • Aktör ağları ve toplumsal biçimlendirme ile oyun tasarımında yenilikler
  • Edim ve pratik olarak Dijital Oyun tasarımı ve/veya kültürü
  • Toplumsal-teknik kullanıcıların bozucu pratikleri (örn. kırma, modlama)
  • Toplumsal cinsiyet içeren oyun pratiklerinin yazımı
  • Oyun pratiklerinin yönetişim ve düzenlenmesi

500 sözcüğü aşmayan özetleriniz 15 Mart 2010’a kadar email ile gönderilmelidir (sitede anlatıldığı gibi: http://events.unitn.it/en/easst010/abstract-submission) Temel bir kaynakça içermesi beklenir (en fazla 4 kaynak).

İletişim: stefano.depaoli@nuim.ie

Reklamlar


No Responses Yet to “Toplumsal-teknik üretim olarak dijital oyun”

  1. Yorum Yapın

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: