Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu sunumu

06Tem11

Toplantıda yapılan sunumun içeriğini paylaşıyoruz:

Neden Federasyon?

  • Devlet’in dijital oyunlarla ilgili olarak Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü bünyesinde 2006 yılından başlayarak aldığı aksiyonlar
  • Devlet’in irtibat noktası ihtiyacı
  • Kamu kuruluşlarının dijital oyunların derecelendirilmeleri ve sektörel düzenleme yönündeki talepleri
  • Milyonlarca oyuncusuyla çok büyük bir potansiyele sahip ve henüz oluşmaya başlayan dijital oyunlar endüstrisi ile ilgili bir çatı örgütlenme ihtiyacı
  • Uluslararası çapta da yapılanma imkanı
  • Oyuncuların ulusal ve uluslararası yarışmalara katılım ile ilgili meşruiyet kazanma talepleri
  • Değer zincirinde yer alan tüm bağlı sektörler için de dijital oyunlar ile ilgili olumlu algının yaratılması ihtiyacı
  • Sektörün ekonomik boyutunun sağlıklı bir şekilde büyütülmesi önündeki engellerin kaldırılması için gerekli ortak çalışmaların yapılabilmesini sağlayacak bir platformun oluşturulması
  • Sektörün paydaşları tarafından çeşitli zamanlarda dile getirilen sıkıntılar

Kuruluş Süreci

  • Araştırma süreci
  • Bir yılı aşkın bir süredir yürütülen temaslar ve çalışmalar
  • GSGM bünyesinde ilerleyen bürokratik süreç
  • Çeşitli kamu kuruluşları ile yapılan görüşmeler
  • Hukuki altyapı çalışmaları
  • Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü’ne bağlı olarak kurulan Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu
  • 60. Federasyon

Hedefler

  • Dijital oyunların içeriklerinin sınıflandırılması ve derecelendirilmesi
  • Dijital oyunların yaş sınıflandırmalarının bilimsel çalışmalar esas alınarak yapılması, bu konuda yurt dışındaki (PEGI, ESRB vb) tecrübelerden faydalanılması
  • Oyuncuların ve ebeveynlerin bilinçlendirilmeleri
  • Oyuncuların ulusal ve uluslararası müsabakalara katılım meşruiyeti kazanmaları
  • Kurulacak milli takımlarla uluslararası çapta düzenlenen dijital oyun turnuvalarına katılımın sağlanması
  • Uluslararası Dijital Oyunlar Federasyonu (International Digital Games Federation – IDGF) ile işbirliği halinde projelere imza atmak, ülkemiz tanıtımına da eşsiz katkıda bulunulması
  • İnternet kafelerin, oyuncular ve gençler için daha kaliteli buluşma ve sosyalleşme noktaları olabilmelerinin sağlanması önündeki engellerin kaldırılması, İnternet kafelerle koordineli çalışmaların yapılması
  • Kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği yapılması
  • Yayıncılar, geliştiriciler, reklam ajansları, servis sağlayıcılar, donanım üreticileri vb sektörün ana aktörleri ile ortak çalışmalar yürütülmesi
  • Dijital oyun sektörünün toplam ekonomik değerinin büyütülmesi
Reklamlar


No Responses Yet to “Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu sunumu”

  1. Yorum Yapın

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: