Dreamharvesters’tan Deniz Kan ile Röportaj

06May12

1) Kendinizden biraz bahsedebilir misiniz?

Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyoloji bölümünde  lisans ve yüksek lisansımı tamamladım. Yüksek lisansımın son döneminde Masaryk University Brno’da Gender Studies için bulundum. Bütün bu çalışmalar sonrasında “Bilgisayar Oyunlarında Toplumsal Cinsiyetçi Kurgulama” adlı yüksek lisans tezimi hazırladım. Doktora sürecinde de edindiğim bilgi, birikim ve tecrübe ile bilgisayar oyunları konusunda daha güzel ve daha verimli çalışmalar yapmak istiyorum.

2) Hazırladığınız tezin içeriğine kısaca değinebilir miyiz?

Bu çalışma, görsel anlatım, sembolik anlatım ve imgelerin bulunduğu bilgisayar oyunlarında toplumsal cinsiyetin teknoloji dolayımlı nasıl yeniden üretildiğini sorgulayan bir çalışma olmuştur. Bu anlamda çalışmada kullanılan oyunlar feminist kuramlar çerçevesince incelenmiştir. İncelenen oyunlarda kadının ikincil ve edilgen olarak konumlandığı, belirlenmiş cinsiyet rollerinin var olan toplumsal cinsiyet ideolojisine uygun olarak yeniden üretildiği ortaya çıkarılmıştır.

3) Dreamharvesters kimdir? Vizyonu nedir? Ne türde oyunlar üretmek ve yayınlamak istiyor?

Dreamharvesters, Antalya Teknokentte PC, iPhone, Android ve çevrimiçi tarayıcı oyunları üzerinde çalışan bir oyun geliştirme ekibidir. DreamHarvesters oyun oynamak ve geliştirmek konusunda tutkulu 8 kişiden oluşmaktadır. Hepimizin hem işi hem de hobisi olan sanal dünyalar tasarlamak, çeşitli konularda mühendislik yapmak vb konular bizi bilgisayar oyunları geliştirmek konusunda oldukça motive etmiştir. Ekibin çalışma alanı mobil ve mmo web oyunlarıdır.

DreamHarvesters oyun ekibinin vizyonu, insanlar için hatırlanacak bir deneyim sunan oyunlar yapmak, yeni tasarımlar ve etkileşim yöntemleri ile oyun oynama kavramına yeni bir soluk kazandırmaktır. Ekip olarak farklı tarzlarda oyunlarımız da olsa özellikle RPG, strateji ve eğitim oyunları üzerinde çalışmayı amaçlamaktayız. Yine de günün koşullarına ve fırsatlarına uygun olarak çeşitli gündelik oyunlar, bulmaca oyunları, aksiyon oyunları da geliştirmekteyiz. Ben Dreamharvesters oyun ekibi ile birlikte yalnızca eğitim oyunları sürecinde tasarımcı olarak çalışıyorum. Yine eğitim oyunları üzerinde farklı konseptlerde hayata geçirmek istediğimiz bir çok oyun fikrimiz de mevcut. Şu anda da  eğitim amaçlı olarak kullanılacak bir oyun çalışması içerisindeyiz. Bu oyun hem fantastik  (gerçeküstü) hem de gerçek anlatının olduğu üçboyutlu tasarlanmış bir oyun olacaktır. Biz şimdi sadece ilk bölüm için küçük bir prototip ortaya çıkardık ve hala üzerinde çalışıyoruz.

4) Dreamharvesters geliştirdiği oyunları yurtdışı pazarına sunmayı düşünüyor mu?

Şu an App store üzerinden satışta olan bir oyunumuz mevcut bu nedenle yurt dışı pazarlara zaten satış yapmaktayız. Bunun dışında yurt dışından çeşitli geliştirici ve dağıtımcı firmalarla da bağlantı içerisindeyiz. Türkiye içerisinde ise 4 farklı oyunumuz var. Bunlardan 3 ü mobil oyun, diğeri ise web üzerinden ücretsiz olarak oynanabilen çevrimiçi bir devasa oyundur. Ayrıca şu an aktif olarak üzerinde çalışılan projeler de, bitiminden sonra yurt dışında da faal olan Android Market, App Store gibi yerlerde piyasaya sürülecektir.

5) Türkiye’deki eğitim sistemi hakkında ne düşünüyorsunuz? Aldığınız eğitimin oyun tasarımına ne gibi katkıları oldu/oluyor?

Bilginin ve enformasyonun öneminin arttığı,  bilim ve teknolojideki hızlı gelişmelerin yaşandığı  enformasyon toplumu sürecinde Türkiye’deki eğitim sistemi de aynı hızla değişmektedir. Ancak bu avantajları ve dezavantajları ile daha büyük çapta eline alınacak bir konudur. Bununla birlikte, eğitime erişim, eğitimde kalitenin artırılması ve toplumsal sorumluluk, toplumsal cinsiyet eşitliği bilinci gibi en temel insan hakları bağlamında ele alınan konular birincil olarak eğitim sistemi içerisinde uygulanmalıdır. Aldığım eğitim, gerçekleştirmek istediğimiz oyunlarımızın tasarlanma sürecinde daha bilinçli çalışmalar yapabilmek için, dünyayı ve sistemi  anlayabilmek için katkılar sağlamıştır.

6) Oyunların sizce belli bir amacı ve görevi olmalı mı? İçerisinde bir mesaj verme kaygısı olmalı mı yoksa sadece eğlence özelliği barındırması yeterli mi?

Oyunlar zaten yalnızca eğlence amaçlı kullanılan araçlar değildir. Dijital ve görsel kapitalizmin bir ürünü haline gelmiş olan bilgisayar oyunları yeni yaşam formları içerisinde insanları manipüle edebilmek için kullanılmaktadır. Bu koşullar içerisinde dil, din, ırk, sınıf ve cinsiyet gibi toplumsal farklılıklar bilgisayar oyunlarında yeniden üretim süreci içerisinde gerçekleşmektedir. Bu süreç içerisinde de eğlenirken dönüşüyoruz aslında. Bu anlamda belirli mesajlar, amaçlar ve görevleri içermektedir. Bu yüzden farkındalığı olan kişilerin en azından toplumsal fayda ve doğru bir bilinç ortaya çıkarmak için bunu kullanması gerektiğini düşünüyorum. Türkiye’de bu anlamda oyun geliştiren pek çok arkadaşımız mevcut. Oyun sektörünün gelişmesi ile birlikte daha da güzel gelişmelerin olacağını düşünüyorum…

Teşekkürler!

Daha detaylı bilgi için ekibin web sitesi olan dreamharvesters.com adresini ziyaret edebilirsiniz.



No Responses Yet to “Dreamharvesters’tan Deniz Kan ile Röportaj”

  1. Yorum Yapın

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: