Dijital Oyun Geliştiricileri Derneği Başkanı Ali Erkin’le röportaj yaptık…

18Ağu14

Ali Erkin blogumuz için sorularımızı yanıtladı…Kendisine ayırdığı zaman çin teşekkür ederiz. Erkin Derneğin amaçlarını şu şekilde açıkladı:

Ali Erkin: Dijital Oyun Geliştiricileri Derneği, Türkiye’de faaliyet gösteren oyun geliştiricileri pek çok başlık altında temsil etmek için kurulmuştur. Derneğimizin ana amacı, oyun geliştirme ile ilgili her türlü çalışma ve düzenlemenin toplumsal gelişmeye katkı sağlayacak biçimde çağdaş boyutlarda gerçekleşmesini sağlamaktır. Bu çerçevede, dernek tüzüğümüzde de tanımladığımız pek çok amacımız bulunmakta.

Bunlar arasından en önemlileri; Türkiye’de oyun geliştirme çalışmalarının ehil bilgiye sahip insanlar tarafından şekillendirilmesini ve gelişmesini sağlamak, oyun geliştirme faaliyetlerini destekleyecek imkanlar oluşturulması için çalışmalar yürütmek, Türkiye’de görmekte olduğumuz yüksek geliştirme potansiyelini en başarılı şekilde açığa çıkaracak altyapıları ve faaliyetleri desteklemek şeklinde özetleyebiliriz.

Tüm dernek amaçlarımız, oyun geliştiricilerin bir araya gelmesi ve kendi ihtiyaçlarını, hedeflerini, vizyonlarını birlikte daha güçlü bir şekilde temsil edebilmesine dayalıdır.

DOK: Türkiye’de dijital oyun end.nin durumu nedir? sorunları nelerdir?
Ali Erkin:
Türkiye’de dijital oyun endüstrisini değerlendirmek için birkaç farklı açıdan bakmak gerekir. Oyun endüstrisi dediğinizde geliştiricileri, oyuncuları, yayıncı ve dağıtımcıları, basını, akademiyi, donanım ve yazılım dahil olmak üzere altyapı üretimini yani pek çok farklı kesimi kastediyorsunuz demektir. Belki de Türkiye’de yapılan en öncelikli hatalardan biri, bu farklı alanları endüstrinin birbiriyle ilişkili farklı kulvarları olarak görmek yerine hepsini aynı kulvarda koşturmaya çalışmaktır.

Oyun endüstrisi tüm dünyada en hızlı büyüyen, gelişen ve değişen sektörlerden biridir. Türkiye’de de son yıllarda giderek daha çok bilinen ve konuşulan bir pazar haline gelmesinin iki ayrı ucu vardır. Bu uçlardan biri, oyuncu sayısının dünya ortalamalarının çok üzerinde bir mertebede olmasıdır. Türkiye’deki oyuncu sayısı ve profili, tüm dünyada dağıtım yapan pek çok lider firmanın da ilgisini çekmektedir. Dolayısıyla, Türkiye artık yerelleştirme ve özellikle de çoklu oyuncu alanlarında gözde bir coğrafya olmuştur.

Bir diğer uç ise, ki bu uç bizi dernek olarak ilgilendiren ve odaklandığımız taraftır, giderek artan ve kalifiye bir profil sergileyen geliştiricilerdir. Faaliyetlerini sadece oyun geliştirmeye odaklamış olan stüdyoların başarı hikayelerini artık daha sık duyuyoruz. Gerek ihracat, gerek yerel üretim olarak da uluslararası ölçekte başarılı bir tablo çizmeye başlamış olmamız, geleceğe dair vizyonumuzun daha güçlü hale gelmesini gerektiriyor.

Türkiye’de oyun geliştirme alanında çalışmak isteyen, bunu iş fikri çerçevesinde hayata geçirmek için çaba sarf eden pek çok arkadaşımız var. Biz dernek olarak, Türkiye’deki tüm oyun geliştiricilerinin bir araya geleceği ve yerel pazara birlikte gelecek inşa edeceği bir platform olarak yola çıktık. Yol boyunca da geliştiriciler olarak Türkiye’deki oyun endüstrisinin yapı taşlarını oluşturmaya devam edeceğiz.

DOK: Dijital oyun end.nin gelişmesi için Türkiye’de nasıl bir tekno-politika olmalıdır?

Ali Erkin: Bu konuya da aslında bir önceki gibi pek çok açıdan bakmak gerekir. Biz oyun geliştirme faaliyetleri alanında çalışmak ve gelişimi desteklemek için birlikte ortak bir hedefe imza atmış durumdayız. Dolayısıyla bu soruya oyun geliştirme faaliyetlerinin gelişmesi için gerekli gördüğümüz teknoloji stratejileriyle cevap vermek gerekir.

Derneğimiz için belirlediğimiz faaliyet alanları çerçevesinde, gerek mevcut geliştiricilerin çalışmalarının nitelik ve nicelik olarak yükseltilmesini sağlamak, gerekse oyun geliştirme alanına girmek isteyen ilgili kişilerin ve ekiplerin süreçlerine katkıda bulunmak en önemli vizyon temelini oluşturuyor. Oyun geliştirme alanında gelişimin en önemli eşikleri; uzmanlık alanlarının yeterli bilgi seviyeleriyle şekillendirilebilmesi, nitelikli işgücünün sürdürülebilir modellerle yetişebilmesi, proje ve ekip yönetiminin verimli ve başarılı şekillerde gerçekleştirilebilmesi, finansman yöntemlerinin geliştirilebilmesi ve gerçekleştirilebilmesi gibi ana başlıklarla belirleyebiliriz. Bu doğrultuda, teknoloji stratejilerini belirlerken aslında teknolojinin kol kola olduğu kavramların da mutlaka değerlendirme dahilinde tutulması gerektiğini düşünüyoruz.

Bir önceki konuda da bahsettiğim öncelikler nedeniyle Türkiye’de oyun geliştirme alanına olan ilginin strateji belirleyen kuruluşlar tarafından da gösterildiğini görüyoruz. Üniversiteler ve teknoloji merkezlerinin oyun geliştirmeye yönelik destekler sağlaması bizleri sevindirirken, son yıllarda kamu kuruluşlarının da bu alandaki araştırma-geliştirme potansiyelini fark etmiş olması sevindirici. Teknoloji stratejileri belirlenirken en önemli unsur, atmak istediğimiz adımların yolunu uluslararası tabloya bakarak ulusal koşullar etrafında örmemiz gerektiğidir. Biz oyun geliştiriciler olarak, şimdiye kadar bir çatı altında olmaksızın yürüttüğümüz strateji belirleme katkılarımızı artık oyun geliştiriciler adına birlikte yürütmeyi diliyor, tüm oyun geliştiricileri derneğimize davet ediyoruz.

Reklamlar


One Response to “Dijital Oyun Geliştiricileri Derneği Başkanı Ali Erkin’le röportaj yaptık…”

  1. Yazını hiç sıkılmadan okudum ve ne yazık ki Türkiye de esport ve oyun yapımlarındaki eksik kısımların düşündüğümden daha fazla olduğunu anladım . Çok güzel bir ekipmişsiniz ve güzel çalışmalarınız olmuş ( özellikle umaykut u oynamıştım facebook üzerinden yanlış hatırlamıyorsam :D )

    Yazınız için çok teşekküre derim elinize sağlık.


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: