Steam’de Çıkan GameLooper’ın Geliştiricileriyle Röportaj

03Şub16

GameLooper, Ankara’da 3 kişilik bir takım tarafından geliştirilen oyun yapma yazılımı. Umut Demirel firmanın kurucusu ve baş geliştiricisi (lead developer). Kutay Yalçınkaya ise ortağı ve iş geliştirme yöneticisi (business developer). Aykut Yılmaz ise yazılım geliştiricisi olarak GameLooper’a destek olmaktadır (software developer).

GameLooper (ya da OyunDöngüsü), kısaca her türlü 2 boyutlu mobil oyunu geliştirmenizi sağlayan bir masaüstü uygulaması. Modüler “Sürükle ve Bırak” (Drag&Drop) arayüzü sayesinde hızlıca kafanızdaki fikirleri pratiğe dökmenizi sağlıyor. Hem programlama mantığını öğrenmek isteyen gençlere, hem de tasarım fikirlerini hızlıca prototipleştirmek isteyen geliştiricilere hitap ediyor. Geliştirici lisansı gibi şeylerle uğraşamadan yaptığınız oyunu kısa süre içerisinde GameLooper’ın mobil uygulaması üzerinden iOS veya Android için yayınlayabiliyorsunuz. Uygulamanın kendisi ise hem PC hem de Mac için halihazırda Steam üzerinden indirilebilir.

Biz de GameLooper hakkındaki detayları öğrenmek için kendileriyle bir röportaj yaptık.

Dijital Oyun Kültürü (D.O.K): GameLooper fikri nasıl ortaya çıktı, takım nasıl kuruldu?

Oyun geliştirdiğimiz bir sırada herkesin bunu yapabilmesini isteyerek başladık aslında. Geliştiricilerin basit bir prototip için bile uzun zaman harcamaları, grafik tasarımcılarının oyun görsellerini oyuna çevirmek istediğinde bir yazılımcıya ihtiyaç duyması gibi nedenler, oyunların genel anlamda tüketilirken üretmek için ciddi vakit ve zaman yatırımında bulunmaları gerektiğini gösterdi ve bu da bizi hep motive etti.

Gelecekte yazılımın öneminin daha da artacak olması ve herkesin algoritma kurma yeteneğini erken yaştan kazanması gerektiği bir gerçek. Algoritma kurma yeteneği kazanmanın en eğlenceli yollarından birisinin oyun geliştirme olduğunu fark etmemiz ile eğitim kısmı da odağımıza girmeye başladı.

Bir süre tek geliştirici olarak ilerlerken part-time yazılımcı arkadaşlardan bazı ek özellikler konusunda ve dışarıdan görsel tasarım konusunda destekler aldık. Daha sonra yarışmalar, yatırımcı görüşmeleri ve müşteri ziyaretleri gibi şirket dışarısındaki işlerin yoğunlaşması ile ekibe Kutay eş kurucu olarak katıldı. Kendisi ile zaten üniversiteden arkadaşız ve birbirimizi iyi tanıyoruz. İş bölümünün de net olması ile takımlaşma süreci kolay gerçekleşti.

D.O.K: GameLooper’ı rakiplerinden farklı kılan nedir?

GameMaker, Stencyl, Construct 2 ve GameSalad gibi profesyonel ama kolay yoldan oyun geliştirme yazılımlarının kod yazma unsurunu hala barındırması sebebiyle belirli bir öğrenme süreleri bulunuyor. Böyle olunca küçük yaşlara hitap edemiyor. Algoritma kurma eğitimine odaklanan Code.org, Scratch, Hopscotch ve Tynker ise küçük yaşlara hitap ederken sadece uygulamanın kendi içerisinde veya kendi sitesinde oyunları paylaşma imkanı sunuyor. GameLooper hem kolay kullanılır ve anlaşılır, hem de mobil uygulama marketlerine çıktı verebilecek güçte bir platformdur.

GameLooper’ın mobil oyun odaklı olması sebebiyle kod bloğu sayısı rakiplerinden daha az ve karmaşık değil.

Mobil uygulamanın ise benzeri bulunmuyor. Masaüstü uygulaması ile geliştirilen oyunlar kaydedildiği zaman oyun dosyaları buluta yükleniyor ve mobil uygulama tarafından mobil cihaza indirilip aynı uygulama içerisinde oyuna çeviriliyor. Böyle olunca kullanıcılar geliştirdikleri oyunların oynanabilir versiyonlarını arkadaşlarıyla hemen paylaşabiliyor. Ayrıca oyunlar mobil uygulama içerisindeki Showcase kısmında paylaşılıp tüm GameLooper kullanıcılarına sunulabiliyor, bu da geliştirilen oyunların yayınlandıkları ilk gün yapılacak promosyonu için iyi bir fırsat.

images.akamai.steamusercontent

D.O.K: Türkiye komünitesi olarak biz size nasıl yardımcı olabiliriz?

Ürünümüz yeni piyasaya çıktığı için pazarlama konusunda desteğe ihtiyacımız bulunuyor. Yapılabilecek en iyi pazarlama ise GameLooper ile oyun geliştirmek ve bu oyunları App Store ve Play Store’da yayınlamak olacağı için Türkiye komünitesinden zaten ücretsiz olan GameLooper’ı bolca kullanmalarını ve kendi oyunlarını geliştirmelerini isteyebiliriz.

D.O.K: GameLooper’ın arkasındaki teknolojiden biraz söz edebilir miyiz? Neticede her zaman bir uygulama yaratan yazılımın geliştiricisiyle konuşma fırsatımız olmuyor.

GameLooper oyun geliştirmeye yeni başlayan kullanıcıları hedeflediği için farklı programlama dillerinin karmaşıklığı kod bloklarının basit ve kolay arayüzü ile görselleniyor.

Adobe Air ile geliştirdiğimiz GameLooper Masaüstü Uygulaması, Mac ve Windows cihazlarda çalışarak oyun geliştirmek için kullanılıyor. Oyun bilgileri XML dosyasına kaydediliyor ve ses ve müzik dosyalarıyla beraber kullanıcının Dropbox hesabına yükleniyor.

Lua ile kodladığımız ve Corona SDK kütüphanesinden faydalandığımız GameLooper Mobil Uygulama ise iOS ve Android cihazlarda çalışarak geliştirilen oyunları simüle etmeye yarıyor. Bir oyuna tıkladığınız zaman dosyalar Dropbox’tan mobil cihaza iniyor ve kendi kodlarımızla gerçek zamanlı oyuna çevriliyor. Böylece oyunu oynamak için uygulamadan çıkmak veya App Store ve Google Play’den indirmek gerekmiyor.

1438160383_preview_GameLooperLogo512x512

D.O.K: İleride GameLooper’ın hangi yönlerini geliştirmeyi planlıyorsunuz? Oyunlara online desteği vermeyi veya web üzerinden geliştirme desteği sunmayı planlıyor musunuz?

GameLooper Masaüstü Uygulamasını Adobe Flash olarak webe taşımamız mümkün ama bununla ilgili testlere henüz başlamadık. Verim alırsak masaüstü uygulamasını webde çalışan bir formata dönüştürmeyi hedefliyoruz. Geliştirme için kullandığımız uygulama aslında iOS ve Android üzerinde de çalışıyor, yani ileride tabletlerden oyun geliştirmek de mümkün olabilir, ama performans üzerine bazı geliştirmeler yapmamız gerekiyor.

Multiplayer oynama konusunda kısa zaman içerisinde bir geliştirme planlamıyoruz, fakat sosyal medya, in-app-purcase, Apple Game Center, Google Play Game Services entegrasyonu kısa süre içerisinde gerçekleştirilecek.

D.O.K: GameLooper ile ilgili atölyeler yapmayı planlıyor musunuz?

Zaten düzenlediğimiz atölyeler bulunuyor. Websitemizden aldığımız talepler ile kullanıcılarımızla birebir seanslar düzenledik ve GameLooper kullanarak testler yaptık. Ayrıca ODTÜ GVO ve VKV Koç Kolejlerinin ortaokul sınıf ortamında eğitimler düzenledik. İstanbul Başakşehir Living Lab’de ve YGA YıldızLar Liderlik Kampında GameLooper eğitimleri düzenledik. Böyle çalışmalarımız devam ederken ileride GameLooper Game Jam aktivitesi ile sınırlı zamanda oyun geliştirme yarışmaları da organize edeceğiz.

Röportaj teklifimizi kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederiz. GameLooper için başarılar dileriz ve okuyucularımızın da bu önemli yazılıma destek vermelerini diliyoruz.

 

Reklamlar


2 Responses to “Steam’de Çıkan GameLooper’ın Geliştiricileriyle Röportaj”


  1. 1 GameLooper İle Oyun Yapmak Artık Çok Kolay | Yerli.Ninja - Yerli Oyun Haberleri
  2. 2 Android GameLooper İle Oyun Yapmak Artık Çok Kolay – Murat Bakıcı

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: