Wadjet Eye’ın distopik macerası Shardlight’ın yapımı

23May16

Kaynak: Yersiz Şeyler – Işık Barış Fidaner

sl-manhole1-thumb-480x300-21015-1
Tim — 10 Nisan 2016 — indiegames.com


Shardlight
[Kırık Işık], son yayınlanan Wadjet Eye oyunu, ölümcül bir hastalığın dadandığı kasvetli bir gelecekte geçen bir göster-tıkla [point-and-click] macera oyunu. Öyküde anlatılan genç kadın Amy Wellard salgına yakalanmış bir tamircidir ve hayatta kalmak için bir panzehir bulmak zorundadır.

Fransisco Gonzalez ve Ben Chandler‘in ortak buluşu Shardlight‘ın başlangıçta ortaçağ dönemlerinde geçeceği ve Kara Vebaya odaklanacağı düşünülmüştü. Fakat biraz düşündükten sonra bu fikir evrilerek, bir hastalığın taşıyıcılarını yavaş yavaş öldürdüğü ve hayatta kalan nüfusun pek fazla umudunun kalmadığı felaket-sonrası bir öykü oldu.

Gonzalez Shardlight‘ın esinlendiği Children of Men, V for Vendetta, Hunger Games gibi film ve kitapları sayıyor. Arkane Studio ve Bestheda Softworks’ün Dishonored [İtibarsız] oyunu da tesirli bir rol oynamış.

sl-market1.png

Hayranları 2013’te ikilinin çıkardığı küçük Shardlight öncüsü projeyi anımsayabilir, tanıdığımız estetik tasarım orada da vardı. The Rebirth/The Reaper [Yeniden Doğuş/Azrail] adını taşıyan bu teaser oyun Gonzalez’in dediğine göre bir AGS (Adventure Game Studio) topluluk yarışması için yaratılmış.

Adına uygun “Her Hafta Bir Oda” yarışmasında, geliştiriciler bir hafta ayırarak tek bir odada vuku bulan bir oyun yaratmaya davet ediliyor. “Shardlight‘ın fikri zaten o noktada gelişmişti ve temel öykü zaten yazılmıştı,” diyor Gonzalez. “Eğlenceli bir iş yapmak ve dünyadaki hissiyatı almak için bu yarışmanın büyük bir fırsat olduğuna karar verdik.”

“Zaten Ben oyunun görsel tasarımını getirmeye başlamıştı,” diye ekliyor, “biz deShardlight dünyasında küçük bir teaser oyunu yapıp insanları inşa ettiğimiz dünyaya hazırlamaya karar verdik.”Gonzalez bir bulmaca tasarladığında çoğu zaman öyküde nasıl bir rol oynayacağını, o noktaya uygun gelecek engelin ne olacağını düşünüyor. “Bana göre bulmacaları çıkarmak macera oyun tasarımının en çetin yanıdır,” diye belirtiyor Gonzalez. “Gerçeklikte temellenen ya da oyun dünyasının hakikatine uygun mantık bulmacalarına çok inanıyorum. Sonuçta kolay tarafta kalma eğiliminde oluyorlar.”

sl-palace.png

Gonzalez bir bulmaca tasarladığında çoğu zaman öyküde nasıl bir rol oynayacağını, o noktaya uygun gelecek engelin ne olacağını düşünüyor. “Bana göre bulmacaları çıkarmak macera oyun tasarımının en çetin yanıdır,” diye belirtiyor Gonzalez. “Gerçeklikte temellenen ya da oyun dünyasının hakikatine uygun mantık bulmacalarına çok inanıyorum. Sonuçta kolay tarafta kalma eğiliminde oluyorlar.”

Shardlight‘ın en zorlu bulmacası olan karatahta bulmacasının, oldukça ayırt edici olduğunu söylüyor. Kimi insanlar şahane bulurken kimileri bulmacayı sinir bozucu ve çözümünü fazla muğlak buluyor.

“Bazı şeyleri dışarıda bırakmamız gerekti çünkü eğlenceli değildiler,” diye devam ediyor Gonzalez. “Örneğin Tıp Bakanlığındaki bir bölümde iz sürebilmek için yere temizleyici dökerek açığa çıkan lekeleri takip ederek Merkez Depoya ulaşmanız gerekiyordu.”

“Ayrıca pikap bulmacasında geçici bir dönertabla [turntable] bulmanızı gerektiren ek bir adım vardı,” diyor Gonzalez. “Çözmek için çiftlikten bir pasta getiriliyordu ama bunu mantıklı ya da gerekçeli kılmanın yolu yoktu, o yüzden tamamen kaldırıldı.”

İzahat [commentary] özelliğini, The Shivah‘ta [Yas] ilk kullanıldığı zamandan beri hayranlar çok beğenmiş, ki Dave Gilbert’in Wadjet Eye Games etiketinin çıkardığı ilk macera oyunuydu bu. Shardlight‘ta da bütün takım oyunun hepsinin üzerinden geçerek insanların duymak isteyebileceğini düşündükleri şeylerin listesini yapmışlar.

“Bunların çoğu bir fikrin nereden çıktığıyla ya da bir şeyin nasıl kodlandığıyla ya da belki bir konuşmada fazla bariz olmayan bir altmetinle ilgili şeyler,” diyor Gonzalez. “Düzenlemede çıkarılan hiçbir şey yoktu aslında. Kaydettiğimiz her şey oyuna dahil olabildi.”

Shardlight‘ı yaparken AGS motorunu kullanmak bile zaman zaman zorluklar yaratmış ve bunun tek nedeni takımın oyunun iyi görünmesini istemesi değilmiş. “Oyunun derlendiği ilk AGS versiyonunda karakter portreleri için alpha harmanlama [alpha blending] desteği yoktu,” diye kafa yoruyor Gonzalez. “Sonuçta her portrenin etrafında pikselli tuhaf bir hale oluyordu, o yüzden portreler için ayrı bir GUI oluşturmamız gerekti.”

“Her portre sureti [sprite] için boş bir manken suret sokmamız ve düzgün gözüksün diye suret numarasını değiştirmemiz gerekmişti,” diye devam ediyor Gonzalez. “Neyse ki bu mesele sonradan tamir oldu.”

unavowed-alley.png

Shardlight daha geçen ay çıktı ve Gonzalez şimdiden bir sonraki projesi üstüne çalışıyor. Şu anda tasarladığı oyun, bir Victorya dönemi alternatifinde geçen steampunkımsı bir dedektif oyunu. Edgar Allan Poe ve Charles Dickens eserlerinin çok büyük tesiri var.

“Oyunun içinde çoklu vakalar olacak, ve her birinde çoklu çözüm düzeyleri olacak, yani bir uçta bütün ipuçlarını bulup hepsini çözebileceksiniz, öbür uçtaysa her şeyi tamamen kaçırıp vakayı çözemediğinizi bildirmeniz gerekecek,” diyor Gonzalez.

Bu esnada Chandler Unawoved [İnkârda] adlı yeni bir oyun üstüne Gilbert’le sıkı çalışma içinde. “New York kentinde geçen bir şehir düşlemi [fantasy] bu,Blackwell‘e çok benziyor, ama belki ton olarak Vampire the Masquerade‘e [Vampir Maskara] biraz daha yakındır,” diye belirtiyor Chandler. “Benim 320×240’tan daha büyük çözünürlükte yapacağım ilk gerçek proje bu, ben de yıllarca duraksadıktan sonra artık nihayet bunu denemeye kendimi hazır hissediyorum.”

“Yıllardır böyle bir anlatıya grafik yapmak istemiştim, o yüzden bu benim için çok tatmin edici bir proje,” diye sonuca bağlıyor.

Reklamlar


No Responses Yet to “Wadjet Eye’ın distopik macerası Shardlight’ın yapımı”

  1. Yorum Yapın

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: