Kaşınık! — Işık Barış Fidaner, Uğur Güney

24Eki16

YERSİZ ŞEYLER

Kaşınık’ta [Itchy!] dev bir canavarın derisinde dolaşarak onu kaşındıran bir böcek olursunuz. Böcek, besinleri yemeye çalışırken canavarın kaşımaya gelen elinden kaçar.

Oyun haritası Voronoi şeması halinde otomatik üretilir. Bazı oyunlarda Voronoi şemaları doğal gözüken doku ve arazilerin üretiminde kullanılmıştır. Bu şemanın görüntüsü bir sürüngen derisini andırır, aynı zamanda da hareket kısıtlaması gibi kullanılabilecek hücreli karmaşık bir yapı biçimindedir. Kareli ya da altıgen mozaiğin kullanıldığı satranç ya da hex’te bütün hücreler birbirine benzer. Voronoi şemasında ise her hücrenin farklı bir şekli ve değişen sayıda komşusu bulunur. Voronoi hücrelerini böceğin geçerli konumları olarak kullandım.

Haritada böceğin her seferinde durduğu hücreden komşu hücrelerden birine yürümesine izin verilir. Tepeden bakan oyuncu haritanın üstüne sol tıklayarak böceği komşu bir hücreye doğru yürütür. Bazı hücrelerde oyunu bitirmek için böceğin yemesi gereken besinlerden bulunur. Böcek, üstünde yürüdüğü hücrelerde kaşınganlık yaratır.

Canavarın varlığı, kaşıntıdan duyduğu rahatsızlıkla çıkardığı homurtuları işiterek hissedilir. Her inlemenin ardından kaşımak için canavar…

View original post 104 kelime daha

Reklamlar


No Responses Yet to “Kaşınık! — Işık Barış Fidaner, Uğur Güney”

  1. Yorum Yapın

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: