tarihçe
2007
Temmuz
“Dijital Oyun Kültürü ve Türkiye’de Gençliğin İnternet Cafe Kullanım Pratikleri: Çevrim İçi ve Çevrim Dışı Kimlik Egzersizleri, Hareketsiz Toplumsallaşma ve Sanal Kariyer Yapma-Ankara’da Etnografik Alan Çalışması” başlıklı TÜBİTAK projesinin (107K039) çalışmaları başladı.
University of West Indies-Kingston Jamaika’da proje çıktıları sunuldu.
ODTÜ Teknokent ATOM’da proje çıktıları sunuldu.
Çalışmaların bir kısmı “Sanal Uzamda Dijital Oyun Kültürü” başlığıyla Folklor/Edebiyat dergisinin 2007/2 numaralı sayısında özel dosya konusu olarak yayınlandı.
2008
Mart
“Türkiye’de Dijital Oyun Sektörü ve Oyun Geliştiricileri Çalışma Grubu ve Paneli” düzenlendi.
Mayıs
İstanbul Üniversitesi’nde proje çıktıları sunuldu.
“Kültür Endüstrisi Ürünü Olarak Dijital Oyun” kitabı Kalkedon tarafından yayımlandı.
Kasım
AOIR University of IT-Kopenhag’da proje çıktıları sunuldu.
Aralık
İNET-TR 2008-ODTÜ’de proje çıktıları sunuldu.
2009
dijitaloyun.wordpress.com internet sitesi açıldı.
Şubat
ATOM’un IGDA ile düzenlediği Global Game Jam’de geliştirilen “Itchy!” oyununun postmortem yazısı yayımlandı. Ayrıca etkinlikte geliştirilen oyunların tanıtımları ve geliştiren ekipler duyuruldu.
Mart
ODTÜ ATOM “Türk Oyun Dünyası” adını verdiği oyun sektörü toplantılarının ilkini düzenledi.
San Fransisco’da düzenlenen Oyun Geliştiricileri Konferansı (GDC ’09) hakkında izlenim yazıları yayınlandı.
“Dijital Oyun Rehberi” kitabı Kalkedon tarafından yayımlandı.
Temmuz
ODTÜ ATOM girişimi ile başlayan süreç sonucunda dijital oyun derneği kurulmasına karar verildi.
Medya ve Kültür Sempozyumu-Zonguldak Karaelmas Üniversitesi’nde proje çıktıları sunuldu.
“Dijital Oyun Bülteni” çevrimiçi olarak yayımlandı.
2010
Sektörel Gelişim Günleri-Yıldız Teknik Üniversitesi’nde proje çıktıları sunuldu ve etkinlik değerlendirmesi yazıldı.